آیس کافی یا قهوه ترک کدام یکی برای منو کافی شاپ مناسب تر است؟
نوشته شده توسط : newequipmetreasons

خب به سراغ موضوعی می رویم که بسیاری از دوست داران قهوه آن می باشند یعنی “کافئین”. اما سوال اینجاست که بین قهوه داغ و آیس کافی کدام یک دارای کافئین بیشتری می باشد؟ در جواب خیلی صریح و دقیق باید بگوییم بستگی دارد.

در بین این دو نوع نوشیدنی اینکه شما از چه نوع قهوه و چه روشی برای تهیه آنها استفاده کرده اید و مقدار این قهوه ها چقدر می باشد همگی می تواند در میزان کافئین و قوی بودن نوشیدنی شما تاثیر گذار باشد.

اما به طور کلی و عمومی می توان گفت که بین قهوه داغ و آیس کافی برنده رقابت احتمال بسیار بالا قهوه یخی می باشد. کافیست یک نگاه کوتاه به لیست قهوه استارباکس بی اندازید و به به راحتی متوجه می شوید که بیش از 90 درصد آیس کافی ها قهوه های نیترو این شرکت از لحاظ میزان کافئین بسیار بالا می باشند. همیشه منویی که با میزان کافین کم تری ایجاد شده باشد برای منو کافه بهتر است و احتمال جذب مشتری و موفقیت بعد از راه اندازی کافی شاپ را بالاتر خواهد برد. 

و همانطور که گفتیم دانه های قهوه استفاده شده نیز در این موضوع بسیار تاثیر گذار است و اینکه شما از دانه های عربیکا یا روبوستا برای تهیه خود استفاده کرده اید باعث می شود که این نتایج متفاوت شود، بین دانه های عربیکا و روبوستا همیشه برنده از لحاظ کافئین دانه های روبوستا می باشد.

پس به طور کلی اگر قهوه دم شده با روش دم سرد (کلد برو) باشد از قهوه داغ قوی تر خواهد بود، اما اگر قهوه یخ زده باشد تقریبا میزان کافئین برابر خواهد بود.

قهوه سرد و گرم

این موضوع یعنی در واقع مدت زمان دم کشیدن قهوه ممکن است برای بعضی از افراد خیلی مهم باشد که در این صورت باید به آنها بگوییم که قهوه یخی ممکن است مدت زمان بسیار بیشتری برای دم کردن لازم داشته باشد، البته تاکید می کنم ممکن است!

برای درک بیشتر این موضوع کافیست به روش دم کردن کلد برو برای تهیه قهوه سرد دقت کنیم، در این روش بسته به اینکه شما دنبال چه چیزی و چه طعمی از قهوه خود می باشید می تواند بین 8 تا 18 ساعت طول بکشد.

این موضوع در مورد قهوه یخی نیز تقریبا مشخص است و اینکه شما برای اینکه آن را تهیه کنید لازم است یک قهوه داغ آماده کنید و سپس اجازه دهید آن با یخ ها خنک شود و همینکار باعث افزایش زمان آماده شدن نوشیدنی شما می شود.

پس اگر با کمبود شدید وقت همراه هستید و دنبال گزینه ای هستید که میزان کافئین بدن شما را تامین کند به طور قطع به دنبال آیس کافی و یا کلد برو نروید.

منبع: راه اندازی کافی شاپ





:: برچسب‌ها: راه اندازی کافه مدرن , راه اندازی کافی شاپ , راه اندازی کافه , کافه داری موفق ,
:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: